Marketing tippek egy kisvállalkozás felfuttatásához
Azonban sem termékeink minősége, sem szolgáltatásaink színvonala nem ér majd sokat, ha nem foglalkozunk eleget ezek népszerűsítésével, vagyis a marketinggel. Az online marketing egy márka felépítésének és az értékesítés fellendítésének nélkülözhetetlen eszköze.
Habár egy internetes marketingstratégia kialakítása és kivitelezése óriási feladat (amit hosszútávon érdemes profikra bízni), az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg az alapok lefektetéséhez.
1. Készítsünk egy jól optimalizált webhelyet
Egy új vállalatnak mindenekelőtt egy minőségi webhelyre lesz szüksége, amelyen keresztül az ügyfelek megismerkedhetnek a kínálattal és vásárolhatnak belőle. Ez lesz online jelenlétünk központja.
Na persze, egy webhely önmagában nem sokat ér majd, ha nem jelenik meg az interneten kereső felhasználók találatai között.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO az egyik legfontosabb online marketing taktika, aminek segítségével láthatóbbá tehetjük webhelyünket a Google és más keresőmotorok találati oldalain. Ehhez az alábbiakra lesz szükségünk:
· Végezzünk kulcsszó kutatást – ez segít kideríteni, hogy mi érdekli célközönségünket, és hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az interneten, amelyek találatai között meg kell jelennünk.
· Készítsünk minőségi tartalmakat aktuális, releváns témákban.
· Használjuk a felfedezett kulcsszókat tartalmainkban és webhelyünk egyéb részein (meta leírások, címsorok, képek alt szövegei, URL, és így tovább).
· Foglalkozzunk a helyi keresőoptimalizálással, ha első sorban közeli ügyfélkört szeretnénk gyűjteni vállalatunk számára.
· Ügyeljünk webhelyünk technikai hátterére – a sebesség, a biztonság, a navigálhatóság és a mobilbarát kialakítás mind a keresőoptimalizálás fontos részei.
2. Meséljük el márkánk történetét
Minden márka számára fontos, hogy egy szorosabb kapcsolatot építsen ki ügyfeleivel. Sokat segíthet ebben, ha valamilyen formában elmeséljük cégünk történetét.
Az emberek hajlamosabbak megjegyezni azokat a márkákat, amelyek hitelesek, és egy jó történetet adnak elő arról, hogy hogyan jöttek létre. Ha tehát maradandó benyomást szeretnénk tenni célközönségünkben, akkor el kell mesélnünk nekik márkánk történetét.
Erre általában külön oldalt érdemes létrehozni a korábban kialakított webhelyen, ahol az írott szöveg mellett képeket és akár egy bemutatkozó videót is elhelyezhetünk. Itt feltüntethetjük a cég létrejöttének legfontosabb szakaszait és mérföldköveit, bemutathatjuk az alapító csapat tagjait, és így tovább.
3. Alkalmazzunk közösségi média marketinget
Egy újonnan alapított vállalat tulajdonosa általában csak szerényebb marketingmódszereket engedhet meg magának. Szerencsére a közösségi média marketing pontosan ezt biztosítja, hiszen minimális (vagy nulla) pénzügyi befektetéssel is sikerek érhetők el vele.
Íme néhány hasznos tanács a hatékony közösségi média marketinghez:
· Használjuk azt a platformot, ahol a legaktívabbak ideális ügyfeleink. A későbbiekben több releváns platformra is kiterjeszthetjük ezt a jelenlétet, de eleinte nem érdemes túl sokat vállalni egyszerre.
· Alakítsuk ki márkánk identitását, és használjuk azt az összes platformon.
· Foglalkozzunk rendszeresen az új tartalmak megosztásával.
· Használjunk jó minőségű, releváns vizuális elemeket a figyelem megragadására és az üzenetek továbbítására.
· Helyezzük el webhelyünk hivatkozását a közösségi profiljainkban.
· Legyünk óvatosak az önreklámmal. Csupán bejegyzéseink 20%-a szóljon a saját márkánkról, a többi 80% pedig legyen értékes, hasznos tartalom követőink számára.
4. Indítsunk ajánlási programot
Ez egy egyszerű, mégis rendkívül hatékony marketingstratégia, amit számos kisebb, újonnan alapított cég figyelmen kívül hagy. A közhiedelemmel ellentétben az ilyen taktikákat nem csak azok a nagyobb vállalatok alkalmazhatják eredményesen, amelyek számos ügyfelet gyűjtöttek maguknak az évek során.
A kisebb vállalatok számára valójában sokkal értékesebb lehet egy efféle kezdeményezés, hiszen temérdek új érdeklődő és lehetséges ügyfél szerezhető vele.
Az emberek sokkal jobban bíznak ismerőseik véleményében, mint bármiben, amit egy cég állít magáról a reklámjaiban – főleg, ha soha nem is hallottak még róla. Ez az ajánlási programok alapja.
Ehhez ösztönzőket ajánlhatunk fel azoknak az ügyfeleinknek, akik hajlandók másoknak is ajánlani márkánkat. Minden vásárlónk kaphat például egy speciális kódot vagy hivatkozást, amivel az új ügyfelek azonosíthatják, hogy kik hívták meg őket. Ilyenkor a meghívó és a meghívott fél is valamilyen jutalomban részesülhet.
Szintén jutalmak ajánlhatók fel a hírlevélre történő feliratkozásért, a közösségi profilok követéséért, és így tovább.
5. Ügyeljünk a statisztikákra
Az eredményes marketing érdekében mindig hasznos tudni, hogy hogyan is teljessít éppen stratégiánk éppen, és jó úton haladunk-e kitűzött céljaink irányába. A releváns adatok birtokában mindig tájékozott marketingdöntéseket hozhatunk – itt lépnek a képbe a statisztikák
Szerencsére az összes nagyobb online marketingplatform kínál valamilyen elemzési felületet, ahol nyomon követhetjük erőfeszítéseink eredményeit. A Facebookon például mind a hirdetéseket, mind pedig az organikus bejegyzéseket elemezhetjük a rendelkezésünkre álló eszközökkel, de igaz ez a Google Ads hirdetésekre, webhelyünk tartalmaira, és egyéb marketingtevékenységeinkre is.
Ellenőrizzük rendszeresen, hogy kulcsfontosságú mutatóink az elvártak szerint alakulnak-e, és próbáljuk megérti, hogy miért (vagy miért nem).