Hogyan készítsd el az első podcasted?

Ma már mindenki az interneten hirdet. Annak ellenére, hogy a legtöbb vállalkozás rendelkezik saját weboldallal vagy a közösségi média különböző felületeivel, nem biztos, hogy olyannyira kihasználja a felületek nyújtotta lehetőségeket, mint amennyire lehetne. Manapság már nem csak bejegyzések vagy hosszabb-rövidebb videók formájában lehet megragadni a célközönség figyelmét. Egyre népszerűbbé váltak az úgynevezett podcastok, azaz egy adatt struktúra által tudatosan felépített hanganyagok, amelyek célja kifejezetten sokoldalú lehet. Használhatod az általad kínált termékek vagy szolgáltatások részletesebb bemutatására, mesélhetsz víziódról, szolgálhatsz egyéb hasznos ismerettel, valamint kialakíthatsz egy szorosabb köteléket a célcsoportoddal. Amennyiben még nem gondoltál arra, hogy podcastok segítségével népszerűsítsd termékeidet vagy szolgáltatásodat, esetleg közelebb kerülj a célközönségedhez, akkor itt az ideje, hogy belemerülj az ismeretlenbe és elkezd a saját podcastodat összeállítani. Miért válaszd a podcast műfajt? Jogosan merülhet fel benned a kérdés: Mivel adhat neked többet egy podcast indítása és te hogyan adhatsz többet egy podcasttal, mint egy hagyományos bejegyzéssel? Rohanó világunkban már nem szívesen szakít időt arra az ember, hogy elolvasson egy hosszadalmas bejegyzést vagy végig görgessen egy blogposztot. Mindig a leggyorsabb és leghatékonyabb megoldásra törekszik. A legkényelmesebb, ha vezetés, mosogatás, futás, takarítás vagy utazás alkalmával elindítja a hanganyagot. Így ugyanannyi információhoz jut, miközben akár 2 tevékenységet is végezhet egy időben. Amennyiben első podcastod elkészítése előtt állsz, akkor fogadj meg néhány jó tanácsot, amelyek segítségével tudatosan felépítheted a hanganyag-arzenálodat. Az első és legfontosabb lépések Nagyon fontos a tudatos tervezés. Nem elegendő, ha a fejedben már nagyjából összeraktad a tematikát és a struktúrát, alaposnak kell lenned és pontról-pontra feljegyezned a témaköröket. Amikor az ember elkezd egy olyan témáról beszélni, ami egyben a szenvedélye is, akkor könnyen elkalandozhatnak a gondolatai és cikázhat különböző témakörök között. Mindez zavaros lehet a hallgatóság részére. Így mielőtt még belekezdenél a hangfelvétel elindításába írj össze egy listát azokról a témakörökről, amelyekről szeretnél majd beszélni. A tágabb témakörök meghatározását követően fejtsd ki részletesen az adások menetét és az érintendő területeket. Valamint állítsd össze a vendégelőadói névsort is, hogy beszélgetőpartnereidnek is legyen idejük felkészülni. Amennyiben megvannak a témakörök, nagyjából meghatároztad, hogy hány podcast keretei között fogsz ezekről a témákról beszélni és megvan az is, hogy kivel, akkor a következő lépés az „ütős” cím megfogalmazása. Legyen egyszerre beszédes és megnyerő, de mégis rövid és lényegre törő. A cím mellett az indexképedet vagy a csatornához tartozó rövid leírást is vonzóvá varázsolhatod a leendő követőid számára. Minőségi hangzás – megfelelő technikai háttér Mit sem ér az ötlet, ha nem szánsz elegendő időt és pénzt a megfelelő technikai eszközök beszerzésére. Nem kell hatalmas beruházásra gondolnod, azonban törekedj a minőségi választásra, hiszen egy podcast esetében a legfontosabb a kristálytiszta hallhatóság. Amennyiben a célközönséged elsőre nem azt az élményt kapja, amire számít – a hang halk, recsegő vagy külső zajokkal tarkított, akkor nagy valószínűséggel már nem fog második esélyt adni a következő hanganyagodnak. Nem mindenki teheti meg, hogy ellátogat egy hangszigetelt podcast stúdiót bérel, azonban otthonod egy megfelelő helyiségében, vagy egy irodai tárgyalóban is elérheted a kívánt hatást. Amire mindenképpen szükséged lesz az a mikrofon és a hozzá tartozó állvány. Egy pop filter, egy audio interface azaz egy hangkártya, hangelnyelő szivacsok, valamint a mikrofonhoz szükséges különféle kábelek. 3, 2, 1, Felvétel! Megvan a tervezet, megvannak az eszközök, már csak a felvétel hiányzik! Akár önálló előadás lesz, akár egy beszélgetőpartnerrel vesézitek ki a témát, a lényeg, hogy értéket közvetíts. Az értékek legyenek egyszerre érdekesek, izgalmasok és tanulságosak a hallgatóid számára. A felvétel alatt viselkedj természetesen, légy őszintén és lelkes, ne legyen mesterkélt a beszéded. Akármennyire is izgulsz kezeld megfelelően a partneredet és ne vágj a szavába, légy türelmes és hallgasd végig a mondandóját. A felvétel kész, a legjobb, ha minden hezitálás nélkül fel is töltöd a közösségi média különböző csatornáira. Kísérd figyelemmel követőid visszajelzését, azonban negatív kritika esetében ne állj bele a konfliktusba. Kezeld helyén az érzelmeidet és maradj magabiztos. Először mindig gondold át, hogy mennyire jogos a kritika, majd annak fejében alakíts a további podcastokon.
Hogyan készítsd el az első podcasted?

Ma már mindenki az interneten hirdet. Annak ellenére, hogy a legtöbb vállalkozás rendelkezik saját weboldallal vagy a közösségi média különböző felületeivel, nem biztos, hogy olyannyira kihasználja a felületek nyújtotta lehetőségeket, mint amennyire lehetne. Manapság már nem csak bejegyzések vagy hosszabb-rövidebb videók formájában lehet megragadni a célközönség figyelmét.

Egyre népszerűbbé váltak az úgynevezett podcastok, azaz egy adatt struktúra által tudatosan felépített hanganyagok, amelyek célja kifejezetten sokoldalú lehet. Használhatod az általad kínált termékek vagy szolgáltatások részletesebb bemutatására, mesélhetsz víziódról, szolgálhatsz egyéb hasznos ismerettel, valamint kialakíthatsz egy szorosabb köteléket a célcsoportoddal.

Amennyiben még nem gondoltál arra, hogy podcastok segítségével népszerűsítsd termékeidet vagy szolgáltatásodat, esetleg közelebb kerülj a célközönségedhez, akkor itt az ideje, hogy belemerülj az ismeretlenbe és elkezd a saját podcastodat összeállítani.

Miért válaszd a podcast műfajt?

Jogosan merülhet fel benned a kérdés: Mivel adhat neked többet egy podcast indítása és te hogyan adhatsz többet egy podcasttal, mint egy hagyományos bejegyzéssel? Rohanó világunkban már nem szívesen szakít időt arra az ember, hogy elolvasson egy hosszadalmas bejegyzést vagy végig görgessen egy blogposztot.

Mindig a leggyorsabb és leghatékonyabb megoldásra törekszik. A legkényelmesebb, ha vezetés, mosogatás, futás, takarítás vagy utazás alkalmával elindítja a hanganyagot. Így ugyanannyi információhoz jut, miközben akár 2 tevékenységet is végezhet egy időben. Amennyiben első podcastod elkészítése előtt állsz, akkor fogadj meg néhány jó tanácsot, amelyek segítségével tudatosan felépítheted a hanganyag-arzenálodat.

Az első és legfontosabb lépések

Nagyon fontos a tudatos tervezés. Nem elegendő, ha a fejedben már nagyjából összeraktad a tematikát és a struktúrát, alaposnak kell lenned és pontról-pontra feljegyezned a témaköröket. Amikor az ember elkezd egy olyan témáról beszélni, ami egyben a szenvedélye is, akkor könnyen elkalandozhatnak a gondolatai és cikázhat különböző témakörök között. Mindez zavaros lehet a hallgatóság részére.

Így mielőtt még belekezdenél a hangfelvétel elindításába írj össze egy listát azokról a témakörökről, amelyekről szeretnél majd beszélni. A tágabb témakörök meghatározását követően fejtsd ki részletesen az adások menetét és az érintendő területeket. Valamint állítsd össze a vendégelőadói névsort is, hogy beszélgetőpartnereidnek is legyen idejük felkészülni.

Amennyiben megvannak a témakörök, nagyjából meghatároztad, hogy hány podcast keretei között fogsz ezekről a témákról beszélni és megvan az is, hogy kivel, akkor a következő lépés az „ütős” cím megfogalmazása. Legyen egyszerre beszédes és megnyerő, de mégis rövid és lényegre törő. A cím mellett az indexképedet vagy a csatornához tartozó rövid leírást is vonzóvá varázsolhatod a leendő követőid számára.

Minőségi hangzás – megfelelő technikai háttér

Mit sem ér az ötlet, ha nem szánsz elegendő időt és pénzt a megfelelő technikai eszközök beszerzésére. Nem kell hatalmas beruházásra gondolnod, azonban törekedj a minőségi választásra, hiszen egy podcast esetében a legfontosabb a kristálytiszta hallhatóság. Amennyiben a célközönséged elsőre nem azt az élményt kapja, amire számít – a hang halk, recsegő vagy külső zajokkal tarkított, akkor nagy valószínűséggel már nem fog második esélyt adni a következő hanganyagodnak.

Nem mindenki teheti meg, hogy ellátogat egy hangszigetelt podcast stúdiót bérel, azonban otthonod egy megfelelő helyiségében, vagy egy irodai tárgyalóban is elérheted a kívánt hatást. Amire mindenképpen szükséged lesz az a mikrofon és a hozzá tartozó állvány. Egy pop filter, egy audio interface azaz egy hangkártya, hangelnyelő szivacsok, valamint a mikrofonhoz szükséges különféle kábelek.

3, 2, 1, Felvétel!

Megvan a tervezet, megvannak az eszközök, már csak a felvétel hiányzik! Akár önálló előadás lesz, akár egy beszélgetőpartnerrel vesézitek ki a témát, a lényeg, hogy értéket közvetíts. Az értékek legyenek egyszerre érdekesek, izgalmasok és tanulságosak a hallgatóid számára. A felvétel alatt viselkedj természetesen, légy őszintén és lelkes, ne legyen mesterkélt a beszéded. Akármennyire is izgulsz kezeld megfelelően a partneredet és ne vágj a szavába, légy türelmes és hallgasd végig a mondandóját.

A felvétel kész, a legjobb, ha minden hezitálás nélkül fel is töltöd a közösségi média különböző csatornáira. Kísérd figyelemmel követőid visszajelzését, azonban negatív kritika esetében ne állj bele a konfliktusba. Kezeld helyén az érzelmeidet és maradj magabiztos. Először mindig gondold át, hogy mennyire jogos a kritika, majd annak fejében alakíts a további podcastokon.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan készül egy üzleti Wordpress weboldal?

Hogyan készül egy üzleti Wordpress weboldal?

Szeretnél több ügyfelet vállalkozásodnak? Készíttess üzleti weboldalt profi szakemberekkel, a Wordpress felületét használva! Kattints, ha érdekel!