A kasztráció és a komfort közt: leteszteltük a Volvo V90-et

Az úton a Volvo V90 leginkább egy egyszerű kombinak hat, mivel a Volvo járművek “kényszerkasztráción” mennek keresztül. Ennek oka, hogy 2020 óta a Volvo modelljeinek végsebességét 180 kilométer per órára korlátozta, amellyel bizonyos környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szabályoknak igyekszik megfelelni.
A kasztráció és a komfort közt: leteszteltük a Volvo V90-et

Autónk helykínálata átlagosnak mondható: 1,88 méter széles és 4,94 méter hosszú, így négy felnőtt ember kényelmesen elfér benne. Korrekt az 560 literes csomagtartó-kapacitás is, ami a hátsó üléseket előre hajtva 1521 literre bővíthető.

Teszautónkban a vezetőfülke nagyrészt bőrrel borított. Az alumínium-optikába épített dekoratív képernyők kellően feldobják a fekete szín egyhangúságát. Ami tehát az anyagminőséget és a kidolgozottságot illeti, a Volvót felesleges is összevetni a német konkurenciával.

A V90 ráadásul valami olyasmit kínál, amire a sebességkorlát nélküli autópályák hazájában soha nem gondoltak volna: végsebesség-zárat. A kombi valójában el sem éri a svéd sebességkorlátot. Az óvatosságra emlékeztető kis készülék már 170-nél működésbe lép, onnantól lassan csökkenget a sebesség.

A középső konzolon a vezető és utasai egy függőlegesen beépített, 9 colos infotainment-képernyőre látnak, amelyen a műveletek egyszerűek és intuitívak.

A V90 új modelljét kizárólag mild-elektromos, 2 literes űrtartalmú motorokkal szerelték fel. Tesztautónkban a Volvo 197 lóerős turbóbenzinmotorjához egy 14 lóerős elektromotor társul. A mindennapokban autónk 100 kilométeren 8,2 litert fogyaszt: ez jó érték egy 1,8 tonnás jármű esetében. A motor az erejét egy nyolcfokozatú automata váltóba irányítja tovább.

Autónk Momentum Pro kiszerelésben, egy sor extrával felszerelten 24 millió forintba kerül. Nem is kérdés, hogy ez az ár nem kis pályás. A vevők ennyiért egy sokoldalú és komfortos kombit kapnak, ami biztonságosan halad, mégsem kasztrálja a tulajdonosát.

Vezetési tulajdonságok 3/4

Komfortos kivitelezés, főleg hosszú útszakaszokra ajánlott

Teljesítmény 3/4

2 literes turbóbenzinmotor mild-hybrid rendszerrel

197 lóerő

Max sebesség 180 km/óra

Fogyasztás 3/4

7,1 liter (normál), 8,2 liter (a teszt során)

Ár 2/4

Alapár 17 millió 300 ezer forint

A tesztautó értéke 24 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Óriáskombi imidzsproblémával: leteszteltük a Mercedes E400 d 4Matic-ot

Óriáskombi imidzsproblémával: leteszteltük a Mercedes E400 d 4Matic-ot

Az E-osztályba tartozó T-modell azok kedvence lesz, akik értékelik a hat hengert.

Itt vannak a Toyota és a Suzuki közös autói, a Suzuki Across és a Swace Hybrid

Itt vannak a Toyota és a Suzuki közös autói, a Suzuki Across és a Swace Hybrid

Ez az első kooperáció a két népszerű japán márka között.

A kasztráció és a komfort közt: leteszteltük a Volvo V90-et

A kasztráció és a komfort közt: leteszteltük a Volvo V90-et

A Volvo V90-nel kizárólag családi nyaralásra utazunk, nem a diszkóba.