Digitális ügynökség segít támogatókat találni a hazai nonprofit szervezeteknek

+ egy kutatásról is olvashatunk.
Digitális ügynökség segít támogatókat találni a hazai nonprofit szervezeteknek - BP Digital - Szesztay Péter - SEO ügynökség

1. Minden vállalkozás jó Google helyezéseket szeretne a weboldalának.

2. A nonprofit szervezetek folyamatosan új támogatókat keresnek.

Hogy kapcsolódik össze ez a két állítás? Első ránézésre sehogy, egy hazai marketing ügynökség viszont arra vállalkozott, megteremti a kapcsolatot a két szektor között egy olyan programmal, amelyben mindkét fél közelebb kerül a céljához.

Mára már a Google vált az életünk elsődleges információforrásává, itt keresünk buszmenetrendet, recepteket, és a legtöbben innen tájékozódnak egy-egy online vásárlást megelőzően. Vitathatatlan tehát, hogy aki a weboldalával a top találatok között van, az óriási piaci előnyhöz jut.

Milyen kulcsszavakra keresünk a legtöbbet és melyek a leghitelesebb weboldalak? Kik uralják a legnagyobb hazai piacokat?

A BP Digital ügynökség úgy döntött, ennek több iparágban is utánajár. A pénzügy, ingatlan, élelmiszer, elektronikai cikkek, könyvek és fitness területén vizsgálódtak.

De miért is fontos mindez? Elsőként álljon itt egy kis SEO (azaz keresőoptimalizálás) gyorstalpaló! Az internetes vásárlások 43%-a Google keresésből származik, de csak az internetezők 0,78%-a jut el a találati lista 2. oldalára. Emiatt minden szektorban óriási a harc a cégek közt azért, hogy a találati listában minél előkelőbb pozíciót szerezzenek és az első oldalra kerüljenek.

Az egyik legfontosabb faktor, hogy hányan linkelnek az oldalunkra

A BP Digital tehát arról folytatott kutatást, vajon kik állnak az élen az egyes iparágakban Magyarországon. Ennek megítéléséhez első lépésben összeszedték a legfontosabb kulcsszavakat. Pénzügyi területen például a hitel, bankszámla, kölcsön, árfolyam kulcsszavak voltak a legnépszerűbbek.

A szavakat az alapján állították sorrendbe, melyikre keresnek legtöbben Google-ben. Majd kiválasztották, mely 15 weboldal érte el a legjobb helyezéseket a legnépszerűbb kulcsszavakra. Végül kirajzolódott, mely iparágakban melyek a legfontosabb kulcsszavak, és a legnépszerűbb ezeket alkalmazó weboldalak.

Pénzügyi területen például ezek többek közt a hitel, bankszámla, kölcsön, árfolyam voltak. És hogy mi érdekli legjobban a magyart, ha pénzről van szó? A találati lista élén az “euro árfolyam” állt, majfd a netbank és a babaváró hitel következett. A top 10-ben szerepelt még a személyi kölcsön, a diákhitel és a falusi CSOK is. Leglátogatottabb az OTP Bank oldala, de a top 10-ben a legnagyobb magyar bankokat találjuk, míg a top 15-ben már hitelek, így a cofidis és a cetelem is szerepelnek.















Egy másik nagy kutatási területet jelentettek például a könyvek, ahol a legnépszerűbb regényekre derült fény: ezek közt találjuk többet közt a Pál utcai fiúkat, A szolgálólány meséjét és a Kedvencek temetőjét. A könyvesboltok közt a Libri a legnépszerűbb.





Mi lehet a piacvezető pozíciójuk titka?

Kiderült: ez nem más, mint a linképítés. Minél több külső forrásból mutat ugyanis link a saját oldalunkra, a Google annál hitelesebbnek értékeli, egyúttal annál magasabbra rangsorolja azt. Kicsit olyan ez, mint egy új társaságban bemutatkozni: bármit is mondasz magadról, jobban jellemez téged azok véleménye, akik már ismernek. Ilyen módon minél többet hivatkoznak kívülről egy weboldalra, annál jobb lesz annak megítélése a Google szerint.

“A linkszerzés a keresőoptimalizálás megkerülhetetlen eleme, ha népszerű kulcsszavakra szeretnénk rangsorolni a weboldalunkkal” - árulta el Szesztay Péter, a BP Digital vezetője. Az eredmény ennek fényében nem meglepő: a toplistákon elenyésző számban szerepeltek olyanok, akik alacsony hitelességgel, és kevés, a saját honlapjukra mutató linkkel (ún. backlinkkel) rendelkeznek.

A legnagyobb forgalmat bonyolító honlapok a kutatás alapján rendszerint egybeesnek a leghitelesebb, legtöbb külső hivatkozással rendelkező weboldalakkal. Nem elegendőek tehát a technikai alapok, és a megfelelő tartalom sem - a legkeresettebb, “legnehezebb” kulcsszavakra csak linképítéssel lehet jó találatokat szerezni. De mégis hogyan szerezhetünk hiteles linkeket? Nos, itt jönnek képbe a SEO ügynökségek, ugyanis számos szempontot szem előtt kell tartani.

“A piacon sajnos számos szereplő állítja, hogy párezer forintért “szuper prémium” linkeket fog szállítani. Ilyenkor hamar kibukik, hogy hamis ígéretekről van szó” - teszi hozzá Szesztay. Ezek ugyanis általában alacsonyabb hitelességű, mesterségesen felhúzott oldalakról származó, gyakran káros hivatkozások lesznek.

Válasszunk tehát olyan ügynökséget, amely minden elemzett iparágban nagy rutinnal rendelkezik, és szakértői magas hitelességű oldalakról származó, releváns linkek építésével tudnak segíteni - tanácsolja a szakember.

Ha pedig új, működő és a versenytársaink számára ismeretlen linképítési módszerrel szeretnénk új szintre emelni az oldalunk SEO-ját, olyan módon, hogy azzal alapítványok működését is támogatjuk, akkor érdemes alaposabban is elolvasni a BP Digital kutatását.

Kapcsolódó cikkek

Ők a top munkaadó cégek most Németországban

Ők a top munkáltatók most Németországban

Az első helyen a nálunk még kevésbé ismert tecis áll, második az SAP.

Kiderült: nincs időtállóbb befektetés, mint a skót whisky

Kiderült: nincs időtállóbb befektetés, mint a skót whisky

Egy apa őrült ötlete komoly vagyont eredményezett a fiának.

Tíz tény az aranyról

Tíz tény az aranyról

Minden, amit eddig nem tudtál a legértékállóbb nemesfémről.